Gå til hovedindhold

Ordet protein er blevet en velintegreret del af de flestes ordforråd. Det er ikke længere forbeholdt bodybuildere, som mange tidligere forbandt med indtag af proteintilskud. 
Det er der en ganske god grund til. Kroppen har brug for protein for at udvikle og styrke musklerne. Og det er ligegyldigt, hvor gammel du er, eller hvad dit mål er. Når du bliver ældre, mister du gradvist muskelmasse. Hvis du ønsker at opbygge muskelmasse eller tabe fedt, er protein også en afgørende faktor. Derfor er det vigtigt, at du sikrer dig, at du får dækket proteinbehovet gennem din kost. Det gør du, når du spiser fx kød, æg, sojabønner eller andre proteinrige fødevarer. 
Mange vælger at få en del af proteinbehovet dækket gennem proteintilskud, som f.eks. via proteinpulver eller proteinshakes.

Kan jeg ikke bare drikke en liter kakao?

Det er et spørgsmål, vi får ret ofte. Den helt store forskel på en helt almindelig kakaodrik og en protein-shake kan koges ned til to ting: sukker og protein. 
Functional Whey 100 er uden tilsat sukker, mens en almindelig kakaodrik har et forholdsvis højt sukkerindhold. Proteinindholdet i kakao ligger på ca. 4 gram protein pr. 100 gram (alt efter hvad du vælger). Whey 100 proteinpulver har et proteinindhold på 70 - 75 gram protein pr. 100 gram (afhængigt af variant).