Gå til hovedindhold

Sådan får du en “bubble-butt”

Af Functional Nutrition

Det er ikke en hemmelighed, at det kræver disciplin, intensiv træning og tid at træne sig til en “bubble-butt”. Så hvis overskriften trickede dig, er vi kede af at måtte meddele: Der er ingen hurtig vej til en rund, fyldig og fast bagdel. Ligesom med alt andet træning tager det tid - men vi vil gerne hjælpe dig lidt på vej. 

Med vores Glute Builder får du aktiveret ballemusklerne, så det kan mærkes. Du når garanteret til et punkt, hvor det brænder, og du har lyst til at stoppe. Så her giver vi dig fem forskellige øvelser, som du kan veksle mellem - og vigtigst er convenience - for du kan bruge Glute Builderen, hvor og hvornår end du vil. Du kan også finde videoer af øvelserne her.

1: The clamshell 
Tag en måtte og læg dig på siden med din Glute Builder placeret lige over knæet. Hav dine knæ i en ca. 45 graders vinkel ud fra din krop (benene er placeret ovenpå hinanden). Løft det øverste knæ, og hold fødderne samlet - før knæet ned igen (helst uden at røre det modsatte knæ). Det går lige i hofterne og ballerne.

Clamshell

2: Jump squats
Placer din Glute Builder midt på låret, stil dig med benene i hoftebreddes afstand fra hinanden. Gå ned i en squat og brug eksplosiviteten til at komme op i et hop. Vær opmærksom på, at dine knæ ikke kommer ind over dine tær, når du “sætter dig ned” i squat. Kan du mærke det? Det er dine baglår og ballemuskler, der så småt begynder at syre til.

Jump-squats

3: Kickbacks 
Find en måtte og læg dig på alle fire - enten på albuerne eller hænderne. Placer din Glute Builder over knæene. Skub skiftevis bagud med strakt ben, til du kan mærke, at det begynder at brænde i dine baller. 

Kickbacks

4: Crab walks
Stil dig med hoftebreddes afsted mellem benene og placer din Glute Builder over knæet. Sæt dig ned i en squat og bevæg dig i en kontrolleret bevægelse to skridt til den ene side og to til den anden. Både lår, baller og koordination bliver sat på prøve her.

Crab walk

5: Lunges
Placer din Glute Builder over knæet og stil dig med hoftebreddes afstand mellem benene. Tag et skridt ud og bøj knæet til ca. 90 graders vinkel (vær opmærksom på, at knæet ikke kommer ud over din tær) - gå tilbage og skift ben.

Lunges

 

Anbefalede produkter til artiklen

Glutebuilderen i brug

Glute Builder

149 DKK
This product is unavailable

Read on