Gå til hovedindhold

Ambassadør portræt #2 med Stine Haslev

Af Karoline / Functional Nutrition

I foråret tog vi os en snak med vores seje ambassadør Stine Haslev om, hvordan Corona havde gjort sit indtog på hendes meget aktive livsstil. Nu er der gået et par måneder og samfundet er så småt ved at åbne op igen. Derfor tog vi os endnu en snak med Stine om, hvordan det blandt andet er at være tilbage i vante omgivelser, om der er noget som har ændret sig og hvad hun har fået ud af Corona-tiden.

Samfundet er så småt ved at åbne op igen og det betyder blandt andet, at fitness centrene er åbnet igen: Hvordan er det at være tilbage?
Det er helt fantastisk. Det er hårdt for kroppen, men så godt mentalt. Man har fået et energiboost af den anden verden og lysten til at træne er ualmindelig høj – så det er godt, jeg er gået på sommerferie fra studie nu; så skal der bare trænes ;)

Og speaking of being back, så har vi jo netop fået vores Whey 100 Chocolate & Banana tilbage på hylderne. Den ved jeg, du er meget begejstret for, så kan du ikke lige fortælle, hvordan du bruger den og hvorfor den er din favorit? 
Jamen, den er virkelig min all time favorit kombination! Så jeg er så glad for, at den er tilbage! Jeg bruger den ofte i min havregrød eller i min “natsnack”, i form af en “nice cream” en is på frossen banan og lige præcis den protein pulver. Så bliver det ikke bedre!

Kan du mærke en forskel på din form efter lockdown?
Selvom jeg har gjort ALT, hvad jeg kunne for at holde formen, er det stadig noget helt andet at være tilbage. Intensiteten er blevet taget til et helt andet niveau nu, hvor vi man er indenfor omringet af de mennesker som altid udfordre en. Derudover er styrken dalet en smule, men vi er heldigvis alle sammen bygget med ”muscle memory”, så selve teknikken er okay, men styrken skal lige ”back on track”

Hvad har du især savnet ved at kunne træne ”indendørs”? Pros and cons ved lockdown i forhold til træning?
Jeg har virkelig savnet alt gymnastik, som crossfit indeholder, som bla. bar/ring muscleups og pullups. Derudover har jeg virkelig savnet fælleskabet og det at kunne presse hinanden til det yderste på god gammeldags crossfitmanér og ikke bare på løb. Når det så er sagt, har jeg virkelig nydt at have så meget tid til at opbygge en god løbeform og bare være udenfor. Det giver et helt andet energiboost og man får ”clearet” hovedet hver gang, hvor man når man træner indenfor og altid presser hinanden godt kan blive frustreret og ikke ”genopladet”, som på en løbetur, hvis du forstår.

Hvordan holdte du modet oppe under hele den tid, hvor du ikke kunne træne som normalt?
I min lille træningsgruppe var vi virkelig gode til at holde hinanden i ørene. Også selvom det regnede og var lortevejr, så kom vi afsted mindst én gang om dagen, og det var det vigtigste i den periode. Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden dem.

stine ny

Har du fået en ny favorit træningsmetode/ øvelse her under Corona tiden, nu hvor du skulle tænke i andre baner?
Jamen jeg har øvet mig så meget på at gå på hænder, at jeg faktisk er gået hen og blevet helt god til det – så noget positivt er der kommet ud af det. Derudover holder jeg ved min løbetræning, det føles så rart bare at slå hovedet fra og løbe en tur.

I vores første interview med dig, fortalte du, at løb var en af dine svagheder og som du har arbejdet hårdt på her i lockdown – kan du mærke en forandring i forhold til om der er sket forbedringer? Og er det måske blevet en øvelse, som du ligefrem er begyndt at holde af? 😊
Jeg er begyndt at mærke en tydelig fremgang. Jeg har fulgt et løbeprogram fra min boxmanager Daniel Hestbech, så min løbeform er langsomt blevet opbygget igen, og jeg kan nu nyde de fleste ture og bare slå hovedet fra.

Det lyder jo fantastisk. Får du så stadig trænet udendørs selvom centrene/ klubberne har åbnet?
Ja lidt. Jeg er så privilegeret, at en fra min træningsgruppe har investeret i det helt gode vægtløftningsudstyr, så de dage hvor solen har skinnet, har vi lavet vægtløftning udenfor i det gode vejr – det giver en helt anden energi, og jeg elsker det.

stine

Har dit forbrug af Functional produkter ændret sig her i Corona tiden?
Overhovedet ikke. Jeg prøver virkelig at blive struktureret omkring mine kosttilskud, så der er altid proteinpulver i min havregrød (chokoalde – fordi det er min all time favorit), jeg drikker altid BCAA under træning, den nye post workout efter træning, kreatin en gang om dagen, og mine vitaminpiller fra Functional og ZMA før sengetid. Dog er jeg blevet helt tosset med den nye protein koldskål, så den er blevet min nye snack favorit :D

Her afslutningsvis, har du så nogen gode råd til de som skal i gang med træningen igen efter lockdown – i forhold til hvordan man kan undgå skader?
LYT TIL DIN KROP! MÆRK EFTER. Vær konservativ og lad være med at tro, at man kan nå at indhente den træning, man ikke har lavet under Corona – tag evt en ekstra hviledag om ugen, end du plejer (det har jeg gjort). Start langsomt ud, vær sikker på at du stadig har den rette teknik, øg intensiteten LANGSOMT – og så kommer resten af sig selv.

Der skal lyde et kæmpe tak til Stine for endnu engang at dele ud af sin hverdag med os alle. Vi sender en kæmpe virtuel high-five din vej og ønsker dig en MASSE held og lykke med det hele. Hvis du er blevet endnu mere nysgerrig på Stine og hendes aktive livsstil, så kan du følge hende på Instagram her @stinehaslevchristensen

Read on