Gå til hovedindhold

Handelsbetingelser

Oversigt:

 

Sådan behandler vi din ordre

Når du handler på Functionalnutrition.dk vil du opleve følgende ordrehåndtering:

  1. Efter gennemførelsen af din ordre, vil beløbet for ordren blive reserveret hos DIBS/Nets (Vi hæver først pengene, når din ordre er afsendt).
  2. Ordren vil herefter blive overført til vores lager og afhentet af vores fragtleverandør GLS.
  3. Du vil herefter modtage Track & Trace information per SMS, så du kan spore din pakke.

Levering & returnering

Leveringstid

Alle varer bestilt inden kl. 14 sendes samme dag. Leveringen tager typisk 1-3 hverdage. Vi leverer ikke i weekenden og på helligdage.

Forsendelsesmuligheder
 

GLS – Pakkeshop

Ved denne fragtmetode, vil GLS levere din pakke direkte til den nærmeste GLS pakkeshop. 
Du kan herefter afhente din pakke i din nærmeste GLS pakkeshop. Er pakken ikke afhentet indenfor 10 dage hos GLS pakkeshoppen, vil pakken blive returneret til Functional Nutritions varelager.
Fragtpris: 29 kr. (Gratis v/køb for 399 kr.)


GLS – Med omdeling til privatadresse

Ved denne fragtmetode, vil GLS forsøge at levere varen til din hjemmeadresse. 
Skulle du ikke være hjemme ved leveringstidspunktet, så vil GLS vedlægge en afhentningsseddel i din postkasse. Du kan herefter afhente din pakke i din nærmeste GLS pakkeshop. Er pakken ikke afhentet indenfor 10 dage hos GLS pakkeshoppen, vil pakken blive returneret til Functional Nutrition.

Fragtpris: 39 kr.

GLS – Med omdeling til erhvervsadresse

Ved denne fragtmetode, vil GLS forsøge at levere varen til den valgte erhvervsadresse.
Skulle du ikke være hjemme ved leveringstidspunktet, så vil GLS vedlægge en afhentningsseddel i firmaets postkasse. Du kan herefter afhente din pakke i din nærmeste GLS pakkeshop. Er pakken ikke afhentet indenfor 10 dage hos GLS pakkeshoppen, vil pakken blive returneret til Functional Nutrition's lager.

Fragtpris: 39 kr.

GLS sporing af pakke

Spor din pakke via: https://gls-group.eu/DK/da/home 


GLS Kundeservice

GLS Kundeservice: https://gls-group.eu/DK/da/gls-kontakt

 

Kan jeg afhente min pakke?

Det er desværre ikke muligt, at afhente din ordre.

 

Leverer I til udlandet?

Nej, pt. leverer vi kun i Danmark og ej heller ikke til Grønland og Færøerne. 

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 99 kr. Kontakt evt. GLS eller en anden transportør for eksakte priser.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.  
  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Varen sendes til vores lager:

Ackro ApS
Farverland 6
DK-2600 Glostrup
Att: (Functional Nutrition)

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, hvis det er aftalt på forhånd af vores kundeservice.

 

Afbestilling af vare

Du bedes kontakte kundeservice hurtigst muligt, så ordren ikke bliver ekspederet af vores fragtleverandør. Gerne indenfor max 15 minutter. Vi kan ikke garantere, at det kan lade sig gøre, men du er velkommen til at forsøge.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Ackro ApS
Farverland 6
DK-2600 Glostrup
Att: (Functional Nutrition)  

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

 

Produktrådgivning

Har du brug for rådgivning omkring vores produkter, og hvilke der passer til din træning eller mål? Så kontakt vores produktrådgivere via vores kontaktformular.

 

Betaling

Hvornår hæver i betalingen?

Når du fortager et køb via kreditkort, så bliver pengene reserveret op til 30 dage og bliver først hævet når varen er afsendt fra vores lager.

Betalingsmetoder

Vi modtager kun online betaling via Dankort, Visa, Mastercard og MobilePay. Det er desværre ikke muligt, at betale via bankoverførelse eller tilsendt faktura.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 

Behandling af dine betalinger

Når du handler hos Functional Supply A/S behandles kortoplysningerne af DIBS/Nets, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for kreditkort. Alle kortoplysninger håndteres i overensstemmelse med kortorganisationernes regler.

Personoplysninger

Functional Supply A/S behandler personoplysninger i overensstemmelse med persondataloven.

Gavekort

Gavekort til www.functionalnutrition.dk er gyldigt i 2 år. Når gavekortet er udløbet, kan restværdien indløses kontant i op til et år efter gavekortets udløb. Ønsker du kontant indløsning af et gavekort inden udløbet af gyldighedsperioden, beregner vi os et gebyr på 50 kr. til dækning af udgifterne ved indløsning. Ovenstående mulighed gælder ikke for diverse kampagne gavekort/rabatkoder. 

 

Klagemuligheder

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jens Mikkelsen [email protected]
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Priser

Alle priser, der oplyses er inklusive moms og afgifter. Alle priser er dagspriser. 

Kontaktoplysninger

Functional Supply A/S
(CVR. 38780514)

Adresse:
Egegårdsvej 61
2610 Rødovre
Tlf. 88 88 76 30
[email protected]

Vi vil bestræbe os på at besvare alle henvendelser inden for 3 hverdage, dog med undtagelse af helligdage.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Functional Supply A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på http://functionalnutrition.dk er Functional Supply A/S. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]

Ønsker du en uddybelse af vores persondatapolitik, så klik her

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jens Mikkelsen via e-mail: [email protected] 
Hvis det ikke lykkedes os at finde en lø
sning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Fortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Du bedes indsende nedenstående information til vores kundeservice enten elektronisk eller per brev.

Til

Functional Supply A/S
Egegårdsvej 61
[email protected]:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den:

Modtaget den:

Forbrugerens navn:

Forbrugernes adresse:

Forbrugerens underskrift og data:

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 7/5/2019