Gå til hovedindhold

Blogindlæg

De seneste blogindlæg og artikler fra Functional Nutrition.

Siden opdateres løbende med opskrifter, inspiration, interviews og indlæg, som er relateret til træning og kost.

Opskrift - Chokolademousse

Det er i år blevet din tur til at stå for desserten til den årlige julefrokost... Hovedet er tomt for ideer, du vil gerne lave noget anderledes i år - og sikre, at din dessert vil blive husket. Vi har muligvis svaret...

Læs mere
Opskrift - Protein havregrød

Her får du et bud på en god, solid og proteinrig morgenmad. Til de kolde og mørke morgener, hvor du har brug for lidt ekstra varme og fylde.

Læs mere
Tre hurtige om protein

Protein er i den grad nødvendigt for at opnå resultater, men der findes også mange myter omkring denne her makro-nutrient, som er en fællesbetegnelse for protein, kulhydrater og fedt. 

Læs mere
Sådan får du en “bubble-butt”

Det er ikke en hemmelighed, at det kræver disciplin, intensiv træning og tid at træne sig til en “bubble-butt”. Ligesom med alt andet træning tager det tid.

Læs mere
Bliv klar til konkurrence i vægtløftning

Vi har talt med OL-vægtløfteren, Tim Kring, om hvordan han forbereder sig i forbindelse med konkurrencer ift. træning, teknik, kost og fritid.

Læs mere
Tre hurtige om kreatin

Et af de mest populære kosttilskud i dag er kreatin. Med så mange kosttilskud på markedet, er det svært at skille skidt fra kanel, så hvad handler al den hype omkring kreatin egentlig om?

Læs mere
Opskrift - Proteinpandekager

Du kender sikkert følelsen: Du har lyst til noget sødt, der er hurtigt at lave. Her får du opskriften på proteinpandekager, som er nemme at lave.

Læs mere
Sådan bliver du klar til OCR

Hvordan bliver jeg klar til race day? Hvad skal jeg spise? Hvor meget skal jeg drikke? - det er spørgsmål, som de fleste nok har stillet sig selv inden race day.

Læs mere
Protein før eller efter træning..

Passer myten om "The Window of Opportunity"? Selvom der ikke er sket meget ift. mytens budskab, så er der heldigvis sket rigtig meget på forskningsfronten, så lad os kigge på, hvad videnskaben fortæller os her i 2019.

Læs mere
Sukker eller sødemiddel?

Hvordan kan produkterne smage så sødt, hvis ikke der er tilsat sukker? 

Læs mere
Væskebalance

Væske er vigtigt for din præstation, da selv et mindre væskeunderskud påvirker din præstationsevne - et væsketab på bare 2% af din kropsvægt, cirka mellem 1 og 1½ liter vand, nedsætter rent faktisk præstationsevnen med op til 20%.

Læs mere
Guide til vægttab

Hvis man har et ønske om at tabe sig, handler det i bund og grund kun om en enkelt ting – at man skal ligge i kalorieunderskud. Det betyder, at du skal bruge flere kalorier, end du indtager igennem mad og drikke. Så selvom det måske kan lyde simpelt nok, betyder det ikke, at det er nemt.

Læs mere
Guide til muskelopbygning

Hvis man vil have større og stærkere muskler, er kosten ekstremt vigtig. Du skal nemlig sørge for at indtage flere kalorier, end du forbrænder, ellers vokser du ikke i det lange løb.

Læs mere