Gå til hovedindhold

Blogindlæg

De seneste blogindlæg og artikler fra Functional Nutrition.

Siden opdateres løbende med opskrifter, inspiration, interviews og indlæg, som er relateret til træning og kost.

Opskrift - Proteinblend

På bare 3 minutter kan du lave denne velsmagende proteinblend: Hvis snack-sulten rammer dig akut, eller du bare har lyst til at sætte lidt farve på morgenmaden. Bananen sørger for god fylde og sødme, som vejes op med smagen af friske jordbær. 

Læs mere
#stayhome med ambassadør Stine Haslev

Corona-tider = #stayhome for de fleste. Vi tog en snak med vores meget aktive ambassadør Stine Haslev for at høre, hvad hun får dagene til at gå med. Læs med og bliv inspireret.

Læs mere
Opskrift - Smoothie Bowl

Maven rumler, når du vågner - og istedet for at vælge din normale havregrød, müsli eller noget helt tredje, har du i dag lyst til at prøve noget nyt. Til det vil vi anbefale dig en smoothie bowl med blåbær og vanilje. Den er både nem, og vi lover, at den mætter.

Læs mere
Opskrift - Proteinbarer med nødder

Hvis du synes, at kombinationen af banan, kokos, nødder, havregryn og peanut butter lyder interessant - er der fuld forståelse her fra. Og at den er overtrukket med chokolade og indeholder protein, gør den absolut ikke mindre indbydende.

Læs mere
Værd at vide om vitaminer og mineraler

Vi har hele vores liv fået at vide, at vi skal sørge for at få nok af de to vigtige elementer ind gennem vores kost, men der er også en stor mangel på viden omkring netop vitaminer og mineraler i den almene befolkning.

Læs mere
Opskrift - Banankage

Du kender følelsen - det er weekend, klokken er lige slået 14:34, og du har lyst til lidt sødt til kaffen. Du kan næsten dufte den nybagte banankage ved bare at kigge på billedet. Og heldigvis er den meget ligetil at lave.

Læs mere
Kan du bygge muskler i kalorieunderskud?

Forestil dig, at du kan smide noget af det overskydende fedt på kroppen, så dine muskler fremstår flot og veldefinerede til strandsæsonen. Det ved vi, kan lade sig gøre ved at ligge i kalorieunderskud.

Læs mere
Opskrift - Bananbrød

En lille snack til eftermiddagskaffen eller dessert. Vi kan ikke garantere, at du kan nøjes med et stykke, når du først har smagt vores bananbrød med protein.

Læs mere
Alt du skal vide om Iso Whey

Fruity Iso Whey = whaaat? Er du også en af dem, der tænker det – så sæt dig godt til rette og lad os ”break it down” for dig. For selvfølgelig skal du vide, hvad det er for et produkt, før du kan lade dig friste til at købe det.

Læs mere
Opskrift - Proteinmuffins

Findes der noget bedre end at starte morgenen stille ud med et par proteinholdige muffins med æble, mandel og kanel? Vi tror det næppe. Derfor har vi lavet en nem opskrift, så du kan komme godt fra start.

Læs mere
Tre hurtige om pre-workout

Der findes et utal af forskellige pre-workouts med et hav af mere eller mindre brugbare stoffer, men her giver vi dig en uddybning af de mest brugte ingredienser.

Læs mere
Hvad er EAA?

BCAA, PWO, HMB, CLA, MSM… det er ikke fordi, vi mangler forkortelser, når vi kigger på kosttilskud, og nogle gange kan man godt føle, man sidder og læser en ung teenagers SMS-beskeder i stedet for rent faktisk at søge efter noget, der kan optimere ens præstation.

Læs mere
Opskrift - Protein dadelkugler

Julen står for døren. Og du skal til at igang med den årlige konfekt. I år vil vi anbefale dig at prøve noget nyt. Med vores Whey 100 Chocolate & Orange kan du lave velsmagende dadelkugler - og fra første bid, vil du garanteret komme i julestemning.

Læs mere
Opskrift - Chokolademousse

Det er i år blevet din tur til at stå for desserten til den årlige julefrokost... Hovedet er tomt for ideer, du vil gerne lave noget anderledes i år - og sikre, at din dessert vil blive husket. Vi har muligvis svaret...

Læs mere
Opskrift - Protein havregrød

Her får du et bud på en god, solid og proteinrig morgenmad. Til de kolde og mørke morgener, hvor du har brug for lidt ekstra varme og fylde.

Læs mere
Tre hurtige om protein

Protein er i den grad nødvendigt for at opnå resultater, men der findes også mange myter omkring denne her makro-nutrient, som er en fællesbetegnelse for protein, kulhydrater og fedt. 

Læs mere
Q&A om kosttilskud

Er du i tvivl om, hvad kosttilskud som Whey 100, BCAA, kreatin og pre-workout egentlig er for en størrelse, og hvornår du kan bruge dem? Her får du svar på gængse spørgsmål om de fire kosttilskud.

Læs mere
Sådan får du en “bubble-butt”

Det er ikke en hemmelighed, at det kræver disciplin, intensiv træning og tid at træne sig til en “bubble-butt”. Ligesom med alt andet træning tager det tid.

Læs mere
Bliv klar til konkurrence i vægtløftning

Vi har talt med OL-vægtløfteren, Tim Kring, om hvordan han forbereder sig i forbindelse med konkurrencer ift. træning, teknik, kost og fritid.

Læs mere
Tre hurtige om kreatin

Et af de mest populære kosttilskud i dag er kreatin. Med så mange kosttilskud på markedet, er det svært at skille skidt fra kanel, så hvad handler al den hype omkring kreatin egentlig om?

Læs mere
Opskrift - Proteinpandekager

Du kender sikkert følelsen: Du har lyst til noget sødt, der er hurtigt at lave. Her får du opskriften på proteinpandekager, som er nemme at lave.

Læs mere
Sådan bliver du klar til OCR

Hvordan bliver jeg klar til race day? Hvad skal jeg spise? Hvor meget skal jeg drikke? - det er spørgsmål, som de fleste nok har stillet sig selv inden race day.

Læs mere
Protein før eller efter træning..

Passer myten om "The Window of Opportunity"? Selvom der ikke er sket meget ift. mytens budskab, så er der heldigvis sket rigtig meget på forskningsfronten, så lad os kigge på, hvad videnskaben fortæller os her i 2019.

Læs mere
Sukker eller sødemiddel?

Hvordan kan produkterne smage så sødt, hvis ikke der er tilsat sukker? 

Læs mere
Væskebalance

Væske er vigtigt for din præstation, da selv et mindre væskeunderskud påvirker din præstationsevne - et væsketab på bare 2% af din kropsvægt, cirka mellem 1 og 1½ liter vand, nedsætter rent faktisk præstationsevnen med op til 20%.

Læs mere
Guide til vægttab

Hvis man har et ønske om at tabe sig, handler det i bund og grund kun om en enkelt ting – at man skal ligge i kalorieunderskud. Det betyder, at du skal bruge flere kalorier, end du indtager igennem mad og drikke. Så selvom det måske kan lyde simpelt nok, betyder det ikke, at det er nemt.

Læs mere
Guide til muskelopbygning

Hvis man vil have større og stærkere muskler, er kosten ekstremt vigtig. Du skal nemlig sørge for at indtage flere kalorier, end du forbrænder, ellers vokser du ikke i det lange løb.

Læs mere